Kvällsinlägg.

Nu står disken på torkning.

Grannen var snäll och kom över och hjälpte mig borsta Nalleman. Han protesterade inte lika mycket idag som han brukar. Men det var nog för att det var L som borstade honom.
När Nalleman nästan var klar var det dags för Valentin, men honom klarar jag av själv.


"Jag tycker inte alls det är kul att bli borstad, kan någon ta bort mig här ifrån"

Resultatet av Valentins borstning:

Det blev inte så mkt denna gången. Dom ska ju snart B-A-D-A, och då blir det ju en ordentlig genomborstning.
Det är bäst att inte skriva ut ordet B-A-D-A ordentligt för ibland tror jag att dom (katterna) kan läsa...

Efter all borstning var det dags för vattenpumpen/dricksfontänen att få sig en genomgång. Skrubbning och byte av filter stod på schemat. Här är den på plats igen:

Tyvärr sprang inspektören iväg under tiden jag hämtade telefonen för att ta kortet. Valentin sitter alltid och inspekterar så att den fungerar som den ska efter att ha varit  på vift.

Just nu ligger tösen och slappar. Så här ser det ut när hon ligger på fönsterbrädan vid köksbordet:

Ligger bakpon en stol och det är nog tur det för annars hade hon ramlat i golvet.

Det var kvällsrapporten. Hörs imorgon allihopa!
Kramar

Kommentarer
Postat av: Mia

Vad söta de är de små! Vad snällt av L att komma o hjälpa dig. När är det baddags då? Vi har inte sett en enda kisse här men en massa kor på en lastbil på väg någonstans, nutidens cowboy. Inget oväder har vi sett heller och det kanske är tur. Vi hade lite lite regn i går men det var försumbart. Kanske tur, för vi är vilsna i bilen när det kommer till spaken för vindrute torkaren. Vi har nämnligen bara en spak till allt och den sitter till vänster. Blinkers, ljus och torkare på samma pinne. Manär o fladdrar till höger med fingrarna men där finns nada!



Ser fram emot nästa inlägg.



M o P

2009-07-14 @ 13:16:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0