Vattenolycka....

Ja som rubriken lyder har det varit en vattenolycka här hemma. Men ta det lugnt det är inte så allvarligt som det låter.

Det är katternas vattenpump som tydligen läckt. Det har börjat bubbla som den gör när det är lite vatten i den flera gåner om dagen och jag har fyllt på vatten. Igår märkte jag att det var ganska mycket vatten runt den, så jag torkade upp det och tänkte att jag kanske hade stött till den när jag monterade ihop lite möbler.

Men idag var det en ännu större pöl! Det hade runnit vatten enda bort till elementet vid fönstret!!!
Det var då jag gjorde en inspektion av pumpen och såg att det rann vatten längs ena sida. Så nu har jag torkat upp allt vatten och gjort rent pumpen ihopp om att det ska räcka. Får inspektera golvet imorgon med.

Förresten mamma vi måste byta plats på den för golvet börjar ta skada av vatten som har spillts ut med tiden.

Nu ska ni få se hur duktig jag har varit igår och lite idag. Jag har monterat ihop mitt soffbord och mitt köksbord.


Mitt soffbord.


Mitt köksbord. Det är inte riktigt klar för jag har lite fler lådor att bygga ihop( en sån som ni ser ovan på). Det ska vara tre på varje sida.

Ni som nu undrar om det inte är lättare att flytta allt när det är i lådorna så visst har ni kanske rätt med vissa saker, men när jag ska flytta har jag och mamma inte så lång tid på oss att få iordning allt så därför monterar jag ihop det hemma.
Det är faktiskt så att mitt köksbord inte har mer plats ihop monterat än i lådan, det är det som är så bra med klaffbord.

Ja det var väl allt jag hade att säga idag.
Kram


Kommentarer
Postat av: Mia

Ställ pumpen på köksbänken så länge, gör plats för den. Så ser du om den läcker utan att något tar skada. Vi får fixa nått sen till den, pappa o jag.

Kram o tack för uppdateringen

2009-07-29 @ 01:32:36
URL: http://mittegetkrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0