Många bilder och mycket text!

Nu sitter jag på kontoret och är uppkopplad på rätt internet, så nu tog det bara 4 minuter per bild. Men här kommer lite bilder från min fösta tid på kreta.

Den första veckan gick ut på att observera utflykter och även en roadtrip! Här kommer lite bilder från när vi var på roadtrip. 

I chania stad finns en stadspark där de har ett minizoo. Där fanns några vackra påfåglar.


Och där fanns även Kretas nationaldjur, krikrigeten, denna lilla söta unge var väldigt nyfiken av sig.


Sen drog vi vidare en annan dag på en lite längre tur, kommer inte ihåg vart jag tog denna bilden men några ville iallafall prova vattnet, och av minerna av två av dem att döma så är det inte särskillt varmt.





En hoppbild på alla de nyaste guiderna utom migsjälv och en till tjej.


Vi var med på en uflykt som var vädigt mysig, vi besökte en bys om heter Lapa och vid ett stop under byvandingen såg vi ett konstigt trappsteg framför en kyrka, vi fick veta att de trappsteget var en barnsarkofag, man vet inte om det är något i den eller om den bara är tom. Lite otäckt.


Sen stannade vi i en annan by som låg lite längre bort, där skulle vi äta och jag passade på att skaffa en ny kompis, en liten kattmamma som har bebisar i magen. Så mysig liten skrikfia.


Vi observerade Knossosturen också och så här glada var några av oss när vi äntligen kom fram.


Tog massor av bilder på knossos, men de flesta säger inget alls för den som inte varit där tidigare, men dessa tunnor kan jag bjuda på. De är faktiskt orginal från den minoiska tiden. Helt otroligt att de är hela och bevarade.


En kväll då vi hade varit inne och ätit kvällsmat inne i Chania så passade jag på att springa till DNA, möttes av en alltid lika glad Fotis, och sen väl inne träffade jag Robert, en britt som jag lärde känna sist jag var där. Och fick även träffa hans kompisar, kan bara namnet på den ena, han heter craig. Väldigt trevliga snubbar. Passade även på att prata med kvinnan som äger stället Eleni, hon var jätte glad över att jag kom tillbaka ner.


(han jag inte kan namnet på, jag, rob, craig) Visst är han i grå randig tröja snygg?


Men men det var nog allt för denna gången, får se när jag uppdaterar nästa gång.
Allt jag kan sammanfatta detta med är att jag trivs och allt är bra, men jag glömde ju berätta vad som hände mig idag.
Jag och emelie låg och solade på stranden, där träffade jag en ny kompis till, en kattmamma som ser ut att ha svalt en badboll (kattungar i magen) och hon var först lite skygg men sen var hon så himla gosig att hon inte visste vart hon skulle ta vägen. Sen skulle vi gå ner och bada, och som en badkruka som jag är så kom jag inte så långt, men emelie sprang rakt i. Sen skulle jag upp och jävlar vad det gjorde ont i foten, där på stranden vid vattenbyrnet låg tydligen en geting. Den klev jag på och blev stucken. Jag skrek på emelie, hon kom upp och sköljde av foten och tog bort taggen. Sen fick jag ringa till Call center, och be om att bli körd till läkaren, min hals började svullna. Väl framme där fick jag två kortisonsprutor och hade två läkare som kollade mig, en tog andningen och en tog foten och fixade fram sprutorna.

Men nu mår jag bra har fortfarande lite ont i foten men det ska nog gå över. Hade ett trevligt samtal med mamma idag, va skönt att höra hennes röst lite. Inte pratat med någon hemifrån sedan jag kom ner.

Men nu ska jag vänta på att min norska kollega Therese slutar och sen ska vi gå och äta lite kvällsmat.

Ha de!

Kommentarer
Postat av: Mamma Mia

Vad roligt att du har det bra! Kul med lite bilder också. Om jag kommer till Kreta hoppas jag att vi kan se oss om lite, jag är nyfiken.

Du kan förresten vara glad att du är där. Vi har idag, 1 maj, 0 grader kl 6 på morgonen, det är inte klokt! Fast himmlen är ju blå o solen skiner och inte en vindpust. Men du fattar, sola kan man ju glömma.

Kramar o nospussar från oss!

Mamma

2010-05-11 @ 06:34:27
URL: http://mittegetkrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0