**Varning, långt inlägg**

Oj, nu har det gått på tok för lång tid sen förra inlägget igen! Fy på mig.

Men nu till en uppdatering.
Jag trivs fortfarande bra i min lägenhet, och har till och med lyxat till det i badrummet med värmeljushållare med sugpropp.

Hittade dem på Lagerhaus, och de var på rea dessutom, kanon mysigt att ha nu när det börjar bli kallt ute. Då tänder jag ljusen och fyller badkaret med varmt varmt vatten och bubbel. Mysigt!

Nu till min lilla älskling, dags att introducera Bubbis!!
Han är en bergsparakit född i slutet av juli, har handmatat honom i 4 veckor, men nu äter han bara frön.
Precis innan jag hämtade hem honom så blev han hackad på huvudet av andra fåglar så han fick sår på huvudet, men det har läkt nu och fjädrarna börjar komma tillbaka.


Han är en liten gosig fågel, han vill vara med hela tiden och favorit landningsstället är i mitt hår, och när det gäller att ta tillbaka honom till buren så är favoritstället uppe på tv-hyllan för där når jag honom inte. Men han är go ändå!


Nyfiken liten kille.



Här kommer en bild på mina fina vardagsrumsgardiner och de fina blommorna jag fått av mamma till fönstret, på tal om det måste jag vattna dem när jag skrivit klart här. Det ligger en handduk i soffan eftersom att det är där Bubbis sitter med mig, och för att skydda soffan mot olyckor så ligger det en handduk där istället.

Mina sovrumsgardinger, som jag sytt själv! Lite impad av mig själv faktiskt.

Min egengjorda tavla som inte går att hänga upp får stå på en byrå istället och framför har jag två ljushållare, så det blir så mysigt på kvällen.

I fredags 1/10 var jag ute och red islandshäst, faktiskt bara tio minuter från växjö. Nära och bra.
De två som håller i ridningen var jätte trevliga och snälla. Jag började med en timmes lektion i paddocken, lärde mig massor! Helt kanon!! Sen skulle vi ut i skogen ett tag, ca en halv timme, men det blev lite längre. Jag mådde jätte bra, nös bara tre ggr allt som allt.  En helt underbar dag!! Som avslutades med lite bad och sen hem till en kompis och kolla på film och fick lite mat. Bjuder på lite bilder från ridningen, som togs på mig under tiden. Hästen heter Sölvi förresten, och är jätte snäll. Det bästa hände när jag släppte ut honom i hagen igen efteråt. Han la sig och rullade runt i grust, PRECIS som Valentin ( katten hemma) Skrattade gott åt det!



Kanske inte blev så långt inlägg iallafall,  tog ju med en hel del bilder istället. Nu ska jag vattna och städa lite här hemma.  Ha de!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0