Kalas, målning...

Idag var jag och mamma på 1-års kalas, väldigt trevligt!!! Tänk att det redan gått ett helt år!!


Imorgon står målning av sommarstugan på schemat.. Inte så kul, men enligt min farbror måste jag med...
Sist höll jag på att bli galen. Jag målade en beige/gul färg, och sen skulle pappa måla första laget grundfärg på det som skulle vara vitt ovanför.. Men min pappas filosofi när han målar är att dränka penslen så mycket att han slipper doppa den på ett tag, vilket innebär att det droppar mer färg från penslen än vad som hamnar på väggen..

Vad hamnar all färg som droppar? Jo, det kan jag tala om, på det beige/gula som jag precis målat!!! Så  hela sistan är vitprickig nu....
Det går väl an nu när det endå ska på ett lager färg till, men gud nåde honom om han slabbar efter det!!
Känns ju som lite ogjort arbete om han håller på så...

Men men det får vi se imorgon. Sen på måndag väntas mer brevidgång och sen är det dags att börja jobba själv. Spännande.
Ska ringa angående lite lägenheter imorgon också tror jag, så att det blir fart på det också.

Nu ska jag och mamma laga lite mat, blir lövbiff och massor med god sallad till! MUMS!

Hejhopp! Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0