Bakning

Idag kände jag att jag började få magkatarr, och det är inte kul i vanliga fall ännu mindre roligt när man går på pulver. Så jag bestämde att börja äta idag istället. För magensskull och dels för att jag är fruktansvärt trött på att dricka samma smak.

Men det är konstigt, även om jag valt att börja äta idag så kommer de någon form av dåligt samvete när man väl börjar äta. Det säger " du kommer att gå upp allt i vikt igen, du äter för mycket, du kommer bli tjock". Men jag vet att så länge jag äter små mängder och rätt mat och tränar så kommer jag inte gå upp i vikt.

Har ett kilo kvar att gå ner på ca 3 veckor, ska gå ner de innan jag åker. Och det SKA jag fixa!!!!! Har gett mig fan på det!!


Men nu över till nått mkt roligare än att läsa om hur jag mår när jag börjat äta igen.
Idag efter jobbet åkte jag och handlade en massa saker, åkte hem och hämtade en köksassistent och en matberedare hos mamma och pappa, och sen åkte jag hem.
Fick bärhjälp upp från bilen av min snälla inneboende.Tack så mycket!!

Sen satte jag igång att göra pizza deg, men utan vanligt vetemjöl, hade i grahamsmjöl, rågsikt och lite dinkelmjöl istället, och lite linfrön, så de blev lite nyttigare.

Degen som skulle ligga en liten stund och jäsa.
Under tiden den låg där i bunken under handduk, passade jag och min inneboende på att äta, åt mozarellabiffar och tzatziki. Mums!


En pizzabulle med garnering till och med, blev goda enligt min kompis som fick agera provsmakare ;)


Bakade muffins också med en lätt smak av kardemumma. Blev lite brända runt om på pappret för jag orkade inte hälla så noga, utan hällde bara på mellan form och form så då blev de lite spill på kanterna.


Sen passade jag på att göra några jitterbuggar också!


Så imorgon blir det att åka förbi jobbet och bjuda på fika, men det blir nog på eftermiddagen för jag har tvätttid mellan 7-11 så det blir upp tidigt imorgon, sen ska jag iväg på en grej också mitt under tvätttiden, men jag hinner tillbaka så den inte blir inlåst iallafall. Sen ska det bli träning och promenad, och senare på kvällen även kryddparty!!!

Nä nu ska jag gå och plocka iordning lite i köket, stoppa ner allt i påsar, och sen krypa ner i sängen. Gottgott!

Ha de!
/S


Kommentarer
Postat av: Mamma Mia

Vad flitig du är! Kramar i massor

2011-04-06 @ 08:47:06
Postat av: Sigrid

Bra jobbat! Ser fram emot fikat ;)

Jag gjorde mina knäckisar igår, åt en till frukost -blev himla bra tycker jag - mkt smak!

c ya!

2011-04-06 @ 09:01:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0