Blommor och blad!

Så nu är jag hemkommen från en liten shoppingtur med mamma.

Det är nämligen så att när jag flyttade in i min lägenhet så fick jag ett presentkort av henne på Plantagen på 200kr! Hur snällt som helst. Men jag har väntat med att utnyttja det.

Men idag fick jag ett ryck, så jag ringde henne och frågade om hon ville med och handla lite blommor och blad, och det ville hon, så vi åkte iväg på en liten tripp.

Här är resultatet:


En grönväxt, med kruka till, hade en sån växt när jag var liten som jag döpte till August, vet inte varför, men får väl kalla denna för de också ;)


En häftig växt, med tillhörande kruka, än så länge står den på den lilla avsattsbänken i köket, den ska ju hänga lite så den måste ju stå på hörna av nått. Än så länge står den bra där, blir lite hemtrevligt.


En Hibiskus! Det är Grekland för mig, så jag kunde inte motstå frestelsen att köpa en. De ska ju helst stå i direkt solljus, och det kommer den garanterat göra i köksfönstret, om bara solen tittar fram. Men den ger ju lite ljus i sig själv, eftersom att den är så fin och färggrann.


Nu blir det bara att lyckas hålla dessa nya växter i liv! Men det ska jag lyckas med!!!

Nu blir det att ta på sig varma kläder och gå ut på promenaden jag sa att jag skulle ta innan.

/S

Kommentarer
Postat av: Mamma Mia

Så fint det blev! August o lampan passar i hop



Kram på dig!

2011-04-02 @ 17:05:55
URL: http://mittegetkrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0