15 maj, marknad, och kattgos

Detta är resultatet av matlagningen igår, åt häflten av det som är på tallriken och värmde på resten idag till lunch. Blev helt okej faktiskt.



Idag gick jag upp tidigt för det skulle vara Bazar ( marknad) som jag skulle på och träffa en kvinna jag lärt känna här nere. Så jag gick upp vid halv nio samma tid som bazaren började och gick bort dit, så jag var väl där runt nio. Men det visade sig att Claire som hon heter inte skulle komma förens på eftermiddagen, så jag gick hem igen och sov lite till.


Detta roliga trädet såg jag på hemvägen, undra om den fick beslutsångest när den växte och ändrade riktigt totalt haha.


Gick även förbi två veterinärkliniker vad jag såg iallafall ( kan varit fler) så jag passade på att stanna till och ta kort på en av dem.

Sen sov jag två timmar till när jag kom hem, va väldigt skönt.
Sen kom Angelina hit och lånade internet, och tanken var att jag och rob skulle gå till stranden, men hux flux så bestämde han sig för att åka till cancun till en kompis istället, visst sa jag inga problem, och tänkte att han kommer väl tillbaka till kvällen, men precis när han gick ut genom dörren sa han; Ses nångång imorogn, jag sover i cancun.  Jaha så detta innebär att jag är helt själv ikväll.........hmm....

Men men efter att ha pratat lite med Angelina var det dags att gå till marknaden igen, klockan var kvart över tre när jag gick och hon har åtta när jag kom hem, haha.


Stannade självklart till på Starbucks och köpte det gamla vanliga, var vädigt skönt med isande kall frappucino i värmen.

Sen kom jag fram till mitt mål för dagen, Coco's cat rescue s stånd. Där fanns två söta kattungar som var för adoption (det var två andra där på förmiddagen när jag var där, men de bytte dem så de inte skulle fara illa)

Denna lilla söta tös var den lugna av dem två.





Den lite vildare systen, hon var inte still många minuter haha.


Endast här hon är still när jag fick ta ut henne och gosa en stund, det var nästan så hon somnade i mitt knä enda tills hon kom på att det var varmt, då tog jag upp henne och blåste lite på magen medans de la in kalla vattenflaskor under handduken i buren. Tyvärr blev bilden felvänd, fast jag vände den rätt innan när jag gick igenom bilderna men ni ser oss iallafall.


Sen tog jag mig en liten promenad längs med marknaden som var hur står som helst men som tur va var allt på en och samma gata.
Jag gick dock inte hela vägen bort stanna tre bord innan de tog slut där de satt en kvinna och gjorde smycken som hon gjorde av trådar som hon knöt. Väldigt fina, hon frågade vart jag var ifrån och det visade sig att hon skulle till sverige om två dagar! Så hon ställde typ hundra frågor om sverige, haha. Hon skulle dit för att åka runt i sommar på olika markander och festivaler och sälja sina smycken så jag sa att om hon kommer till växjö under Karl-oskar dagarna så lovar jag att handla och ta med mina kompisar. Fick hennes namn och mail och skulle lägga till henne på Fb, så nu har jag gjort de, och hon fick skicka mig frågor om det var något hon undrade om sverige så ska jag göra mitt bästa för att svara på de.



Gick förbi ett stånd där de hade gjrot massa häftiga saker i metall, va säkert nått mer speciellt med dem förutom att det var grymt häftiga, men jag stannade inte och kollade så noga, fanns bla en alien ur filmen som vaqr över 150cm stor, häftigt! Men jag kunde itne ta kort på den för de skulle typ tjugo andra också göra, och jag ville ju tillbaka till katterna ;)


Detta fina armbandet köpte jag, köpte en till grej men den kan jag inte lägga ut på bloggen för de är en studentpresent till bror min. Det jag köpte skulle gått på 700peso, men jag hade inte de, hade typ 600 bara men då sa han att jag fick de till halva priset så då kunde jag ju inte låta bli =)

Sen köpte jag ju lite från Coco's också, precis innan jag skulle gå så sänkte de priset på allt till 10pesos/st. Och det fanns två säsonger av Gossip girl som jag missat när de gått på tv, skulle kostat 150pesos st men jag fick båda för 20 pesos =)


Sen köpte jag dessa böcker också för 10 pesos st. =)



Påvägen hem stannade jag till på mega och handlade, var på väg att köpa pizza eller tacos på vägen hem men ville laga lite mat så det blev ett stop i mataffären istället. Mega ligger jätte nära här tar typ 4 min att gå, måste nämligen korsa två vägar, och är lika stort som Maxi hemma.

Dagens inköp, pasta, lök och två skivor lövbiff


Fanns bara förpackningar med fyra i så jag bad om två st över disken istället, men när jag öppnade förpacknignen insåg  jag att de var på tok förstora att få i stekpannan så jag fick dela dem på mitten. De kostade bara 27peso!!! det är ju nästan inget alls, typ 20kr eller nått =)


Måltiden färdiglagad


Men löken fick inte plats på tallriken så det fick jag ta vid sidan om.

Åt som vanlig bara hälften så nu har jag mat till lunch också =)

Tänkte visa de jag köpten på body shop på Newarks flygplats på vägen hit, detta gick på 131 kr bara!!


Två små bodybutters, sweet lemon och coconut =)


En eyemake-up remover, har använt den innan den är jätte bra, och sen en flaska med handsprit, fast med doft av mango, jätte skön och luktar helt gudomligt, ångar att jag inte köpte fler sånna, får se om det finns i toronto eller nått. Köpte även en till liten flaska med duschtvål Moringa, men den står i duschen och där står den bra ;)
Dessa flaskor är små men behändiga, och 131 kr för allt de tycker jag inte är nått alls. =) Helt klart ett bra köp!

Detta inlägg tog bara nästan 3 timmar att göra. Så segt internet, att det tog en evighet att ladda upp bilderna, och de blev ju ett par stycken.
Nu ska jag se lite till på Gossip Girl och sen sova =)

Ha de bäst!

Glömde ju skriva att jag ska ut till coco's cat rescue på fredag med en kvinna jag mötte idag, hon skjutsar mig på sin skoter, så på fredag blir de mer kattgos =)


Kommentarer
Postat av: Mamma Mia

Mat.......igen.........du är inte snäll du! Skojar bara.

Vad söta små kissungar. Jag blundar och går vidare. Ser verkligen fram emot att se bilderna från fredagens besök.

Tänk om vi hade möjlighet att handla så fin mat som du köpt, när vi på Rhodos. Men jag antar att det kräver en taxiresa till Lardos. Blir dyr mat då.

Här rullar livet på som vanligt. Det regnar ute, jag äter inte men har tappat 5 kg i stället, pappa är sjuk o hemma till alla katters glädje. Han tror att han får jobba hemifrån, jag säger bara "lycka till".

Ha det nu så bra o ät inte för mycket på HR

2011-05-16 @ 10:17:19
Postat av: Inkan o Ligan

Hittade hit via mamsen.

Kram och du ser ut att ha det kanon.

Kikar mer senare.

2011-05-18 @ 13:27:05
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0