Måste bara skriva av mig lite!

Ja då har jag glömt att skriva på ett tag IGEN! fy på mig.
Men nu kände jag att jag måste skriva av mig lite. Första saken på listan att ta upp är:


Att nu är papperna skickade så vem vet nu kanske det inte dröjer innan jag åker iväg och blir borta ett helt år från detta kalla och mörka land. Ser fram emot det!


Punkt två:

När ska folk lära sig att blinka!?!?! Bara för att växjö inte är en så stor stad så verkar folk tro att dom kan svänga när dom vill utan att blinka. Jag körde in till stan vid klockan fem och höll på att ställa bilen vid vägkanten och gå. Att det ska vara så svårt att blinka när man ska svänga ut ur en rondell ( vi har väldigt många i lilla växjö kan vara värt att tillägga). Och sen det där med att bara svänga av från en huvudled utan att blinka och bara ställa sig på bromsen och sen svänga istället, tror jag blir tokig på det.
Kommer blinkers som tillbehör på vissa bilar eller? Ibland börjar jag verkligen tro att det gör det.
Men jag vill även säga tack till dom som verkligen blinkar när dom ska, känner att det annars bara blir klagande, hehe.


Punkt tre:
Får lokalbussar köra hur dom vill? Vad jag vet så har dom bara förkörsrätt om det är 50km/h eller under som gäller. Men på vägen hem från stan är det 60 och 70 som gäller och där kör bussarna hur dom vill! Dom bara slänger sig rätt ut i trafiken utan en tanke på att det kan komma en bil bakom!!!! Höll på att bli påkörd av en buss på väg hem idag nämligen!!! Argh, jag blir tokig... Men men vad vet jag busschafförerna kanske blir tokiga på oss billister istället.


Det var nog allt jag kände att jag behövde skriva denna gången.
Eller jag vill bara tillägga att dom två fyrbenta liven här hemma mår jätte bra och just nu ligger och sover, man kan ju undra hur natten blir om dom sover hela dagen, hehe. Men det är inte mitt problem utan mina föräldras som får ha dom inne i sovrummet. Hahahaha *skadeglädje*.
Nu ska jag ge dom lite mat så att dom vaknar till ordentligt.....

Lägger in en bild eller två på dom också:




/ Sofi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0