Hur går det ihop?

Nu har jag suttit i telefonkö i sammalagt en timme....

Idag fick jag ett brev från försäkringskassan att jag inte är folkbokförd här i Norrtäje.
Jaha, tänkte jag, då är det bara att ringa skatteverket och kolla vad dom håller på med.
Satt i telefonkö i nästan 30 minuter.

Det visade sig att jag visst var folkbokförd från och med den 14 augusti.

Tar och kollar på pappret från försäkringskassan igen och ser att det står ett datum högst upp. 2009-08-10!!!
Jag fick brevet idag, hmm jag får det inte att gå ihop.

För då min ansökan om bostadsbridrag ska man skriva när man flyttar in på den adressen ansökan gäller för och där står det ju den 14 augusti....

Alltså hade dom kollat upp direkt när dom fått min ansökan om jag var skriven här, vilket jag inte var eftersom att det inte var fören den 14 jag flyttade hit.

Förstår inte hur deras system är uppbyggt men det är inget vidare smart.

Så nu är jag äntligen klar med alla dom telefonsamtalen iallafall.

Idag fick jag paket av mamma. Lite saker som jag hade glömt hemma. Tack så jätte mkt mamma!!!

Efter att ha varit här i en vecka så saknar jag katterna där hemma rätt ordentligt.
Så igår när vi hade rast i skolan gick vi ut i det fina vädret, och där ute var en söt svartvit katt som jag passade på att klappa och gosa lite men så att nu har jag stillat den värsta kattabstinensen. Så nu klarar jag nog en vecka till.

Idag har jag förutom  att sitta i telefonkö, varit nere en sväng på stan här i Norrtälje. Vilken mysig liten stad, rinner en å mitt i centrum och det är så mysig att gå och strosa där. Var runt på lite olika klädaffärer på jakt efter en vit eller svart kortärmad sjkorta, men tydligen är det inte meningen att man ska ha nån för det finns inte att få tag på.
Handlade ett franskt manikyrset från Trind också, som jag har tänkt fixa med i eftermiddag. Och en runda till systemet också för att inhandla lite till helgens festligheter, och lite till nästa också så jag slipper cykla igen:P Det är nämligen uppförsbacke HELA vägen från stan och hem. Men men det gick det också.

Nu ska jag fixa naglarna och kolla på en film.
Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Mamma Mia

Hihi uppförsbacke, då får du ta och plocka fram dina gamla konståkningsmuskler! Vänta bara tills snön kommer.....

2009-08-21 @ 15:31:37
URL: http://mittegetkrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0