Städning och besök hos morfar.

Idag har jag hållt på med städning av huset hela dagen nästan bortsett från ett långt besök hos min morfar.
Han fick sin mat precis när jag kom så jag höll honom sällskap under tiden han åt och sen satt vi och pratade en lång stund, jag var där i en timme! Men allt var bra med honom.

Puh, det är jobbigt att städa, bad min bror att ta groventren och ställa iordning alla skorna så att jag kunde fixa allt annat. Men han sa att han skulle klippa gräset. Och när han kommer in efter att ha varit över hos grannen säger han: ja det tog ju inte lång tid nu är du ju klar med det.
hm, ja sa jag att visst är jag klar men jag har ju 50 andra saker att göra. Och allt ska vara klart tills på lördag.
Imorgon är det utgång som gäller på det är festligheter i stan och sen ska jag träffa madde på dagen och umgås med henne vilket var väldigt länge sen.

Men nu ska jag gå och laga lite mat till mig och min bror och sen fortsätta med städningen.

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0