Badade och förhoppningsvis rena.

Nu har jag badat katterna, eller två av dom.
Valentin protesterade lite grann men inte mycket han höll sig i vasken även om två tassar skulle vara på kanten.
Nalleman gick som vanligt bra krånglade lite vid sista sköljningen, men jag hoppas jag fick ut allt schampoo.

Jag använde den stora flaskan schampoo till båda herrarna, det var rätt va mamma?


Usch vad jag är kall och våt säger Nalleman, efter kortet togs ligger han nu bakom min dator där det är varmt och tvättar sig.

Valentin blev ganska så sur på mig för att jag tvingade honom att bada. Man han passade på att ta en liten måltid med tösen nu iallafall.

Beklagar bildkvaliten men dom satt inte direkt stilla.

Innan badet hann jag med att baka scones, det var väldigt gott, så nu är jag jätte mätt och trött. Ska nog sova lite till.

Först ska jag bara berätta vad som hände igår. Jag var på vårdcentralen för att ta ett blodprov, och hon som skulle sticka mig missade i armen så jag erbjöd henne att sticka mig i höger hand. Då fick jag ta av mig mitt guldarmband, för det hängde precis där hon skulle sticka.
Jag la det i knät, och sen när jag var klar var det lite krångel med provet eftersom att läkaren inte hade lagt in det i datorn. Så när det väl va löst reste jag mig och gick, och åkte och hämtade min bror. Vi kom så långt som till Sjöatorp, tror jag det heter. Den stora rondellen på väg 25 efter alvesta iallafall. Då kom jag på att jag glömde ta på mig armbandet!!!!!

Så det var bara att vända bilen och åka tillbaka till Växjö. Väl på vårdcentralen går jag in där dom tar proverna och hon som stack mig var fortfarande kvar. Hon visste mitt namn och hade lagt ut det i receptionen till mig!! Vilken ängel, hon gjorde min dag.

Nä nu ska jag kolla hur det går för katterna med sina tvättningar ( dom tror väl inte dom blir rena i badet ). Det slickas och slickas, så dom är nästan blötare nu än direkt efter badet. hmm...

Ha det bra! Kram Kram

Kommentarer
Postat av: Mia

Söta blöta kissar!!! Pussa dem från mig. Vilken tur att ditt armband låg kvar.

Kram M

2009-07-25 @ 16:45:57
URL: http://mittegetkrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0