Gjort något jag kanske inte borde.....

Idag har jag varit på stan och gjort nått jag kanske inte skulle gjort. Men jag kunde inte låta bli.
Jag har köpt gardintyg till min lägenhet. Lovade mamma att vänta tills jag flyttade så vi kunde se hur mkt tyg som behövdes.

Så här ser tyget ut:

Ville ha turkos och ljustgrönt i tyget och det blev det plus lite andra färger men det är svårt att ta kort med mobilen på tyget och försöka få fägerna rätt. Men jag gillade verkligen detta tyget.

Det kostade 149kr/m, och jag fick fem meter plus det som var kvar på rullen, ca 1 ½ m för 600kr så jag fick ganska bra rabatt. Det ska ju räcka till min mitt fönster som är 2m brett och det gör det ju med råge.

Så därför köpte jag det istället för att vänta. Hoppas mamma har lust att sy gardinerna bara.
Tyget som blir över ska jag sy till kuddöverdrag till kuddarna jag ska ha i sängen.

Köpte även en turkos stolsdyna till köksbordet som matchar allt annat i köket. kostade bara 39kr.


Det var allt jag gjort än så länge idag. Ska börja med maten om ca en timme. Idag blir det köttfärsås och pasta.

Ha det bra!
Kramar

Kommentarer
Postat av: Mia

Fint Tyg!!! klart jag kan sy dem, bara vi kommer ihåg symaskinen vid flytten......

2009-07-16 @ 02:28:13
URL: http://mittegetkrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0