Framme!

Nu är jag framme i Alanya!

Resan hit har gått bra, men det var första flygresa som jag inte har frysigt på, det var så varmt att jag inte ens kunde somna!!!!!

När vi väl kom fram möttes vi av de två killarna som ska vara våra lärare under dessa två veckor. Sen hoppade vi ombord på bussen och åkte från flygplatsen antalya till alanya där vi bor.

Väl framme på hotellet var det bara att snabbt  lämna av väskorna och sen bege sig ner till matsalen för kvällsmat. Kan väl inte påstå att maten var någon höjdare men det dög, blev någorlunda mätt ialladfall.

Sen gick jag och emma och handlade lite att tugga på ikväll, och när jag skulle betala visade det sig att pengarna jag fått på forex är gamla, så jag kunde inte betala med dem, som tur var hade jag mer pengar med mig och de gällde, men jag förstår inte hur forex kan ge ut pengar som är gamla och inte går att handla med, så på måndag måste jag hitta en bank och byta ut de gamla pengarna mot de nya…. Hrm.. inte så glad åt det.

Men men vi har i alla fall fått reda på att den andra klassen från Båstad kommer att landa 03.00 natten mellan söndag och måndag och vi ska hämta upp dem på flygplatsen, så det blir att börja på direkt, vilket ska bli skoj!!

Men det innebär att imorgon ska vi rekognosera staden så att vi kan guida runt den andra klassen när de kommer. Och sen blir det tidigt i säng för att gå upp efter ett par timmer och hämta dem på flyget. Ska bli spännande att se vem jag ska dela rum med i två veckor, för än så länge bor vi i min klass i var sitt rum helt själva.

 

Men det var väl allt för denna gången ska se hur ofta jag hinner uppdatera när jag är här nere. Men några fler inlägg ska det väl bli.

Bilder får ni vänta på, för internet är så segt att det knappt går att uppdatera bloggen utan bilder. Så ni får vänta.

Nu väntar väskan på att packas upp!

Ha det!


Kommentarer
Postat av: Mamma Mia

Men du, gamla pengar! Har du kvittot kvar här i lägenheten så kan jag gå o röja med dem på Forex hemma....... Du vet jag gillar att röja med felaktiga människor.....hihihi

Vi ska nu dricka kaffe, kokat på din lilla bryggare!

2010-01-09 @ 21:39:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0