Framme, solen tog hårt ;)

Hej, nu är jag framme i Mexico, kom hit igår, och resan gick bra, landade en timme tidigare än beräknat! Najs najs!

Natten innan flyget gick sov jag på Hilton Hotell på Kastrup, Väldigt fint hotell.

Lite bilder från de:


Fotöljen med panorama fönstret, till höger går det att skymta skrivbordet.


Min lilla säng ;) kunde ligga på tvären, men det gjorde jag inte, sov på den sidan påsen inte ligger på.


Badrummet, hade både duch och badkar, så valmöjligheter fanns, men jag tog bara en dusch klockan halv fem på morgonen, tidigt som attan men jag skulle gå och checka in min väska vid sex.

Checkade som sagt in min väska vid sex, men när jag kommer dit så står en hel skolklass från seattle tror jag att de var, och de skulle ju checka in före mig, sen va det nån av personlen på flygplatsen som samlade in alla deras pass, och försökte samla in mitt också, för jag stod ju direkt efter så de trodde jag att tillhörde den gruppen, men när hon upptäckte att jag inte gjorde de slussade hon vidare mig till en annan som checkade in min väska direkt så jag slapp vänta, väldigt snällt.

Sen gick jag tillbaka till hotellet och åt lite frukost, blev inte så mkt tyvärr, hade ingen matlust, va väl resfebern som ställde till de ;)

Sen va det bara att gå upp genom säkerhetskontrollen, och till gaten, och sen på planet.

Flyget gick bra vi landade 50 min tidigare än beräknat vilket resulterade i att jag fick spendera nästan åtta timmar i väntan på nästa plan.
Men jag vet inte vart de timmarna tog vägen, för jag såg lite på Glee på datorn, sen satt jag bara och kollade på folk. Åt lite också, började med en liten gosak från aunt annie eller va det heter, gott va det iallafall, sen blev det en grillad ostmacka också, sen var det dags att flyga igen.

Min fina utsikt jag hade i ett par timmar.

Denna resan gick också bra, landade tidigare än beräknat, kom igenom tullen och allt utan problem och min väska kom fram!

Sen blev de taxi till Robban, delade taxi med 8 pers så det tog lite längre tid än beräknat att komma fram.
Men tillslut kom jag fram :D

Idag har vi varit på stranden, men påvägen dit stannade vi till på starbucks! Tog samma som alltid min älskade mochafrappecino! Lika gott som vanligt!

Sen kom vi till stranden, det tog ca 10 min att gå dit, minus stoppet på starbucks.
När vi kom dit kom jag på att jag ska ju smörja in mig, solskyddsfaktor 30 :D
Var på stranden i ca 1 ½ timme, men jag lyckades bränna mig rätt bra iallafall, men jag tog mig ett dopp i havet iallafall! Det var till och med skönt, tro det eller ej! badkrukan sofi har alltså badat!!

Mina ben, de klarade sig rätt bra från brännan, armarna och ansiktet är värst!
Men härligt att stoppa fötterna i sanden!

Nu är vi hemma och jag har tagit mig en kall dusch och nu sitter jag här och skriver lite :D Sitter inte :S ligger i sängen och skriver ;)

Men nu ska jag nog vila lite, rätt så trött konstigt nog ;)
Får se vad kvällen bjuder på, tror inte att vi har några planer, iallafall inte vad jag vet.

Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: Mamma Mia

Åh vad roligt gumman! Kul att du bloggar så vi kan följa dig. Här hemma är det svinkallt och i går snöade det!!!! Valentin fick sig ett välbehövligt bad igår. Han rullade i grushögen under våra sovrumsfönster...... Sen hjälpte pappa mig att föna honom så han torkade ganska snabbt.

Du har gjort helt rätt som åkt till värmen för här finns den inte!

KRam från alla

2011-05-04 @ 06:43:30
URL: http://mittegetkrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0