oj nu va det på tok för lång tid igen

Nu måste jag skärpa mig med bloggen igen, så nu blir det ett inlägg till, bra va? ;)

Tänkte bjuda på lite bilder på en väldigt busig Sixten, så håll till godo:


Det sitter ett skojigt snöre i kameran som jag gärna jagar, fast det får jag inte för min matte konstigt nog, hon klagar på att det inte blir några bra bilder...hm



Skulle jag vara busig?, om du stänger av blixten så kan jag sitta fint.......kanske.



Okej ge mig en chans till, lovar att göra mitt bästa, fast snöret ser så kul ut fast du försökt gömma det i din hand.


Okej nu då, fast jag släpper inte snöret i handen med blicken, för så mycket kan du inte begära just nu när jag är på bus-humör.


Får jag inte leka med snöret så tar jag lappen på filten istället, hahaha


Ikväll tänkte jag bara sitta i soffan under filten som syns på bilden som Sixten har tagit ( den blev hans första dagen här) så jag får ta den andra som jag fick av Farfar och Karin, men de Sixten inte vet är att den är mycket skönare än den han tog, haha. När jag väl sitter i soffan så blir det nog en film, orkar inte med reklam så de får bli en dvd.
Har jobbat hela veckan utom i torsdags så det har varit skoj. Men det skulle ha inneburit långa dagar hemma själv för sixten så det är tur att jobbet är nära min lägenhet så att jag kan åka hem på lunchen och vara hemma en timme med honom. Ibland får han vara med "mormor" alltså min mamma på jobbet också, vi jobbar på samma jobb, och hon har ett eget kontorsrum som hon har kattsäkrat så Sixten kan vara där och leka med pappers tussar, hehe. Han är helt slut efter de halvdagarna där, det kommer många ner till mamma bara för att hälsa på av någon konstig anledning. Rycktet om att Sixten är på jobbet sprider sig rätt fort. Så han somnar ofta i bilen påväg hem ( det tar 5min hem). Men det har bara blivit ett sånt besök denna veckan för han kan behöva vila med, så i tisdags var han med på jobbet i 3 timmar på eftermiddagen.
Fast de dagar han är själv hemma med undan tag för lunchen så hittar han nog på saker att göra större delen av tiden för när jag kommer hem och sätter mig i soffan så lägger han sig i mitt knä och somnar direkt.

Jag har efter ett antal veckor nästan börjat fatta att jag har en liten katt hemma. Han är nog de bästa som hänt på ett bra tag!

Nu blir de film tror jag ska bara försöka välja vilken.

Jag får bjuda på ett försök till kort på mina naglar (som just nu är korta). Dessa gjorde jag ikväll, det var inte lätt att ta kort på dem utan naturligt ljus, men den funkar kanske.


Ha det så bra och njut av helgen!

Kommentarer
Postat av: Mamma Mia

Mitt söta lilla barnbarn....puss på lilla nosen! Han är så söt och så svår att fånga på foto! Morbröder och moster hälsar!

2012-02-25 @ 20:46:04
URL: http://mittegetkrypin.blogg.se/
Postat av: Trixie

Sixsten är så otroligt lik sin syster Trixie, de är kopior. Vi har bestämt oss för att hämta hem en till liten Devon!! Om en månad ungefär kommer nästa underverk:D

2012-03-02 @ 06:16:31
URL: http://trixie63.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0