24januari

Inatt har jag och Sixten sovit gott, nästan hela natten, med undantag för några få gånger.

Idag har jag inte gjort mycket, men Sixten har haft fullt upp iallafall i nästan två timmar då han upptäckte att en prasselboll är världens roligaste leksak! Han for runt som en liten raket, gick knappt att fota honom så fort sprang han runt.

Sen efter lekandet så testade jag Valentins gamla sele som han hade när han kom till mina föräldrar som kattunge, den passade jätte bra just nu, men den kommer inte funka ute sen i framtiden men den är bra att ha på sig och öva lite och det gick jätte bra, låg och spann i soffan tills han kom på att han hade något på sig då hoppade han ner och gick runt ett tag sen kom han på "oh shit den är ju lite otäck" det var verkligen en sånn "aha-upplevelse" men han sprang inte och gömde sig utan försökte backa ur den och sen satt han bara på golvet.
Igår natt när jag gick och la mig så kom Sixten så klart upp i sängen och la sig, sen har han fått sig en liten ovän som bara dyker upp bara sådär utan minsta förvaning, ovännen heter svans ;) och så länge han lekte med den fick han va i sängen men så fort det övergick i att attackera mina ben så lyfte jag ner honom och så höll vi på ett tag, tills han somnade gott.

Nu blir det lite bilder :


"Den är så kul, min älskade prasselboll, och jag ska få fler av mina kompisar som jag inte träffat ännu, de säger att de inte vill ha sina kvar så eftersom att jag älskar dem så får jag fler! :) "


Fullfart framåt! Bollen försöker smita!!!!


Fin fin i sin sele!


Ser ut som att han har världens största tassar :P

Han har sedan dag ett tagit beslag på min filt i soffan, den ligger han och myser i titt som tätt.

För en liten stund sen var jag helt däckad i soffan men nu terroriserar jag mamma genom att försöka bita och busa med sladdarna hon har till datorn, hon fattar nog snart att jag vill ha fram min prasselboll som ligger under soffan....


Det var allt för ikväll från Sixten och Sofi, nu  blir det film på tven istället.


Kommentarer
Postat av: Mamma Mia

Jag är konstaterat sjuk.........kattungesjuk!!!!! Tur jag har honom på nära håll! Kommer i kväll o busar!

2012-01-25 @ 07:00:42
URL: http://mittegetkrypin.blogg.se/
Postat av: Christina

Så söt han är Sixsten. Titta gärna in i min blogg och läs lite om Sixstens syster Trixie som bor hos mig i Stockholm:D

2012-01-30 @ 20:38:01
URL: http://trixie63.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0