Långt inlägg med massor av bilder!

Den 26 maj fyllde jag år, fick en massa fina presenter, bland annat ett nytt nattduksbord.
Jag var lite som ett barn på julafton som ville leka med sina julklappar direkt så jag monterade ihop det hemma hos mina föräldrar och fick jätte jätte bra hjälp. ;)


- Jag hjälper dig och håller ordning på papperna så de inte försvinner, säger Nalleman.



- Och jag ser till att alla träplankor som du lagt här i högar håller sig här och inte smiter, säger Valentin.


- Sixten du är påtok för liten för att vara med här, bäst att jag och Valentin styr upp det här för jag är inte säker på att din matte är så bra på detta.


Jag har gjort lättare saker än att montera ihop ett nattduksbord påhejad av två stora katter som gärna lägger sig i allt. Men många skratt blev det.


- Hörre du Sofi den skruven ska inte sitta där enligt Nalleman som är instruktionsläsare!


- Ge mig den så ska jag fixa detta!!


Tillslut fick jag nog och sa till Valentin på skarpen, sen gick de bättre och nattduksbordet blev jätte jätte fint! Har tyvärr ingen bild på det färdig monterat än.

Några dagar senare var det dags för min bror att äntligen få åka på Sweden Rock!
Här är hans packning:

Sen skulle det få plats i bilen också:

Det tog inte alls så mycket plats som jag trodde det skulle göra! Och skrindan var bra att dra packningen i när han kom fram, men en kväll så blev den tydligen brasved istället.

På vägen hem efter att ha lämnat honom där så stanna jag och mamma i Karlshamn och tog oss en fika, jag tog den största kakan jag sett någonsin, fick bara i mig halva ;)

God var den iallafall.


Sen den 6 juni åkte jag och en kompis hem till hennes syster som hade kattungar! Vilka ljuvliga varelser! Här kommer en bildbomb. Behövs nästan ingen text till dessa bilder.





I lördags åkte jag till sommarstugan och städade ur den, så att föräldrarna och alla katter kunde komma på söndagen. Här går Sixten och Valentin husesyn:

- Japp gungstolen gungar när jag sätte tassarna på den så det fungerar!


- Jag måste bara kolla så att matte har städat bakom soffan, och det hade hon!


- Detta ser spännande ut!

- Det finns garderober som går att springa in i här också! Spännande!!


Detta är sängarna i sovalkoven, där under finns de söndringa bräder och annat som vi inte ville att katterna skulle spana in så jag fick hjälp att såga till dessa typ golvbrädor och borrade sedan fast dem i sängbenen, men när jag gjort de så upptäckte jag att det gick liksom upp under madrassramen så att säga, och där kunde ju katterna krypa upp så jag fick ta till silver tejp! Men oj vad händig jag var denna dag och inga katter har än så länge tagit sig in under sängarna!


Igår åkte jag och mamma och köpte ny sele till Sixten, detta sitter jätte jätte bra på honom han fick inte slagsida en enda gång! Utan njöt mest av att få vara ute!

- Det är så mysigt att ligga i solen, fast matte säger att jag bränner mig på huvudet om jag är ute för länge. Hon hotar med sololja!!! Så det är bäst att jag lyssnar och inte är ute för länge.


Bjuder på två bilder på Sixten i närbild som avslutning, en rakt framifrån och en ljuvlig profilbild.


Nu ska vi ta och åka in till stan här och handla lite.
Ha det så bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0